masa yang ditunggu tunggu sudah pun sampai.hati lega rasa gumbira hidup riang melihat keputusan spm aku yang tak de lah teruk mana tapi alhamdulillah.puas sangat2.tahun lepas busy gila dgn aktiviti lura.dengan show nya lagi.teater.show carma.cerita dia memang jarang gila buka buku.bila time exam macam biasa baru terkial kial study tu pun study macam apa je.result trial jangan cakap la.macam cipap.banyak gila gagal.

program mentor menti aku anak angkat teacher Masayu cukup la dia tu cikgu science aku pula memang SUKA gila pulak kan dgn science.konon nya mengharap gila dapat A fer science sekali trial hambik kau G terus.putus harapan pudar impaian untuk menggapai keputusan yang cemerlang subject science dlm SPM.based on result trial,aku macam lantak la.mati la apa nak jadi pun jadi la.naik trial dengan tak study nya berapa hari lagi nak spm still lagi melentik sana sini.lepak alawy macam abang2 habis sekolah dah gayanya.bila sampai hari spm betul gentle gila kelamkabut study apa lancau semua.cari cikgu tanya tu tanya ni.menapak ke rumah hasni buat latihan macam macam latihan dia bagi.time spm rasa nervous.confident level entah kemana.tangan shake gila time pegang pen nak menjawab kertas.konon buat sehabis baik.masa yang diperuntukkan aku untuk study serious tak cukup.bayangkan lah esok spm baru study.

akhirnya berkat doa cikgu rozila,teacher masayu dan berpuluh puluh cikgu yang lain aku dapat

1A3B2C2D

jap eh,yang tak bleh belah subject science,ya allah aku tak pernah2 lulus langsung science dari form 1 sampai trial.tapi tak tahu pehal tib tiba spm betul aku boleh dapat B.alhamdulillah itu lah orang cakap rezeki.bunyi macam bangga an. tapi tu lah hakikatnya.subject lain semua okay cuma tu la BI yang aku target boleh score nak hambik kau terus ke D macam pantat je bunyi nya but its okay.aku puas.aku puas dgn result yg aku dapat.rasa macam berbaloi jengan apa yang aku buat selama 5 tahun aku bergelar budak sekolah menengah.ada orang tu banyak A pun still tak puas hentak kepala kat dinding menangis tak straight A apa kebodoh la perangai.dah boleh belajar erti bersyukur dah sebenarnya.apa apa pun terima kaish cikgu,terima kasih ibu terima kasih abah terima kasih kawan kawan.may God bless us.