BUAL BICARA MASTIKA




A:Siapa bestfriend awakk?

B:Ada la..

A: Ala bagi tau la siapa?

B: Berapa awakk nak bayar saya kalau saya bagi tau jawapnnya?

A: Ala kene bayarr pulakk,ha tak pe la berapa yang awakk nak saya bayar,
saya sanggup bayar?

B: serious ni?,ha ok2.janji dgn saya yg awak akan bayar.dalam bentuk wang.

A: baiklah saya janji.saya anak menteri jangan risau.saya akan bayar :)

B: baiklah apa yang awak nak tahu?

A: tentang bestfriend,siapa nama bestfriend awakk?

B: nama dia DANCING

A: wah sedap nama dia,sejak bila korang rapat?

B: ala kiteorang kenal dari kecil,memang rapat dari kecil

A: oh begitu,macam mana korang boleh kenal?

B: saya kenal dia pun dari mak saya,sebab time kecil2 dulu mak saya suka buka lagu

hindustan dan dangdut time masak

A: so time mak awak masak awak buat apa?

B: saya DANCING la.

A: oh begitu,ok so apa istemawa si DANCING ni smpai korang boleh jadi bestfriend

B: Dia baik sebab dia mengisi waktu saya dgn benda yang berfaedah,dan dia sgt
sangat friendly dgn saya sebab bila music dimainkan secara tak langsung badan saya
bergerak mengikut alunan muzik,yang best kawan dengan DANCING ni sebab.dia akan
bersama saya tak kira dimana saya berada.tanpa music pun kitaorang boleh bersama.

A: wah,bagusnya korang,soalan seterusnya..bilakah masanya korang memerlukan
sama sendiri?

B: every single time,saya boleh cakap la yang tiada bestfriend lain seperti kami.
sebab time exam kat sekolah pun saya masih bersama Dancing.tgh jawap paper ni
saya boleh lagi buat step yang terlintas dalam fikiran saya.kadang2 tu saya
akan DANCING depan orang ramai.walaupun time tu keadaan
dalam cemas,sedih mahupun gembira kami tetap bersama

A: fuyohh sampai macam tu sekali,gila rapat korang? ok2 next question.apa perkara yang
awak tidak suka tentang DANCINGG?

B: terus terang saya cakapp,tiada apa yang saya benci tentang dia,sabab buat setakat ni
saya tak nampak lagi kecacatan mahupun kelemahan yang ada dalam diri DANCING.
dan semua yang ada pada dia semua saya suka.tiada yang saya tidak suka.

A: waktu bila awakk memerlukan dia?

B: waktu bila saya rasa gembira,rasa bengang,rasa marah,rasa sedih dan menangis
saya akanbersama DANCING sebab dengan dia lah saya boleh luahkan semua
perasaan yang saya pendam.dia jelah yang faham perasaan saya.tangan,kaki,badan
saya akan bergerak sendiri mengikut rentak lagu.kadang2 keadaan tak mengizinkan
saya DANCING tapi saya tetap akan DANCING walaupun dalam pergerakan yang kecil.

A: soalan seterusnya.awak ada cita2 bersama DANCING?

B: semestinya ada,saya dah plan dgn DANCING jika kami ada duit kami nak buka studio
buat bisnes dgn DANCING.sebab saya tahu ramai lagi yang nak berkenalan
dengan DANCING.cuma diorang tak tau mcm mana nak nerkenalan
dengan DANCING.mungkin jika saya buka studio saya dah kuasai semua jenis tarian
saya akan ajak semua rakan2 dan kenalan saya DANCING di studio saya.insyaallah

A: jika peminat DANCING sedang menonton awak secara langsung di kaca tv skrg ni.
apa pesanan awak untuk mereka tentang DANCING

B: saya hanya ingin mereka tahu bahawa DANCING bukanlah caranya untuk kita
bersuka suka semata-mata.ketahuilah apa itu definisi DANCING kerana
saya percaya jika sekali awak suka dan minat pada DANCING awak akan ketagih
padanya.DANCING akan memerlukan jika awak memerlukan dia.DANCING juga
adalah antara cara untuk kita meluahkan persaan kita.DANCING melambangkan identiti kita
DANCING mencirikan sesebuah bangsa dan DANCING juga mempamerkan siapa diri anda
yang sebenarnya.

A:soalan terakhir.awak sayang dancing?

B: ya,saya sayang dia,sayangg sangat2 dia lah satu2 nya yang faham perasaan saya.
dan saya harap sangat yang dia sayang saya macam mana saya
sayangkan dia,diaperlukan saya
macam mana saya memerlukan dia,DANCING selalu buat saya marah,sedih dan gembira.
dia la teman yang paling saya sayanggi,jika saya diberi peluang oleh Tuhan.saya nak
tahu semua jenis tarian dan kuasainya.yang pasti saya tak akan tinggalkan dia sampai bila2.

A: Saya nak nangis sebenarnya dengar cerita awakk.tapi tak apa lah.terima kasih
kerana berkongsi cerita tentang bestfriend awakk.

B: lah rileks la jgn emo sangat,tu la nak tau sangat so saya cerita la.

A: baiklah mengikut perjanjian kita tadi saya kene bayar awak,berapa awak nak?

B: tak apa lah awak simpan lah duit awak tu buat Top-up dgn bayar
broadband awak.sebab saya cerita ni ikhlas.

A: ishhh,mana boleh macam tu kita dah janji,takboleh2 saya merayu pada awak.
letak jumlah wang yang awak perlukan.saya akan bayar.

B: hurmm sebenarnya berat hati saya nak letak kan jumlahnya,tapi dah rezeki kan.saya nak
rm100 000.

A: baiklah,tapi saya hairan awak nak buat apa dengan duit sabanyak itu?

B: SAYA NAK BUKA STUDIO.


The end.