HARI RAYA-1st day

Omegle!!! saya sudah lambat.baju takk gosok lagi.tengok jam pukul 8.cat kat tangan tak hilang lagi.apa patut aku buat.minyak tanah oh minyak tanah aku perlukan kau,haa ni lah dia orang yang kita umpama dah nak berak baru cari lobang tapi aku sempat je cari lobang.ngaaa haishhh plan nak sembahyang raya kat masjid negara takk menjadi sebab abah tak mau.sedeyh! so merasa lagilah aku sembahyang raya kat surau rumah.lepas tu penuh lepas tu hujan lepas tu ramai gila.tgok dari atas dah macam semut.tapi takk pe itu menandakan bahawa umat isalm masih menunaikan ibadah yang harus dipertanggungjawabkan.habis je sembahyang raya.semua family bkumpul kat rumah tak lah semua separuh je.separuh lagi still kat perak.boleh macam tu?? dan aku merasakan yang pagi raya pertama ni kurang meriah nak dibandingkan dengan raya tahun sebelumnya.baju raya saya tahun ni ada dua satu cream satu pink.pink je yg baru cream yg lama saya suka pakai yg cream sebab saya suka cream.hahaha ingat perempuan je yg boleh pakai baju raya dua tiga pasang.laki pun ada la.hahaha.ha berbalik cerita tadi.semua berkumpul walaupun rumah kecil tapi seronok tengok dipenuhi dengan ahli keluarga.kepala mula memikir.lepas ni pergi mana la agakk nya.kata ibu beraya rumah mak ngah,indok dan sedara2 yang lain.tapi takk menjadi.alasan hujan dan tak da masa.tapi sebenarnya nak complain lebih pun takk bolehh,mungkin still awall lagi.morning lagi.haha.esok nak tengok pula apa yang akan terjadi.adakah hari esok akan menjadi lebih baik? or it will getting worse,or something out of my expectation.haha berbalik cerita tadi.ha lepas je kami semua berkumpul macam biasa beratur salam bersalaman antara satu sama lain tua muda memainkan peranan masing2 untuk saling memaafi,salam ibu salam abah salam semualah termasuk anak buah aku yang tidak ketinggalan untuk menyambut raya bersama keluarga aku pada tahun ini.rasa la sikit meriahnya ada budak2 kecik kat rumah takk lah sunyi mana.Sesi bersalaman dan bermaafan kami diakhiri oleh ibu dan abah ku saling bersalaman dan bermaafan.adeshh sebak sekejap tengok diorangg.bila tengokk diorang saling memohon maaf.nampak pengorbanan dan kerja keras mereka untuk membesarkan kami adik beradik walaupun kadang2 tu memang bengang plus marah kat abah mahupun ibu.ala normal la kan.lumrah hidup.haha yang remi pulak tak habis2 dgn camera tangkap gmbar kiteorang naik segan aku nak bersalaman dengan keluarga mana tak nya dia shoot aku je mamanjang.bodoh punya gemok.ngaaa







bukan main seronok tu.excited melebih adik aku sorang ni ngaa.takk ada dia aku memang takk boleh hidup.dialah manusia yang palinggggg faham perasaan aku.walaupun kiteorang selalu bertekak.dan akhirnya aku menang dan dia menangis tapi kami tetap bersefahaman.Dia one in a million.Remi,aku nak minta maaf sebab selalu rembat kredit kau,selalu baling bantal kat muka kau bila kau tido berdengkur,selalu buat kau marah,tengking2 kau.maafkan abang,abngg sayangg adik,busukk skitt.selamat hari raya dek ye.hahahahaha




Hari ni memang arr langsung takk keluar rumah.dok rumah je.tengok movie dok telan lemang dan juadah2 ringan yang telah disediakan oleh ibu tercinta.nak kata bosan tak la sgt sebab bosan lagi puasa.sebab tak dapatt makan.haaa cerita pasal puasa.tahun kedua saya puasa penuh.puas memang puas gila kerana saya puasa penuh.tsame goes with last year itu juga saya puasa penuh.itu maknanya aku boleh control nafsu aku.walaupun seperti yang korang ketahui nafsu aku nafsu kuda.tapi aku bisa mengatasinya.korang tahu ker?? ngaa.tapi saya seronok akan itu.walaupun hari raya pertama tak semeriah yang dijangka.takk pe aku masih menadah tangan mensyukuri dengan nikmat yang diberi oleh Nya kerana aku masih punyai keluarga,masih punyai ibu dan abah dan mak masih boleh dapat makan enak2 masih ada rumah ada semuanya.alhamdulillah.terima kasih tuhan.kerana kau memberikan kesenangan dalam hidup aku.aminnn.





















SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN