Sweet Thursday

apa yang sweet pun aku tak tahu.



ucopbelajarcopbelajar*
baru je balik dari kelass Abg El.okay nak tahu hari ni saya belajar apa? hari ni saya belajar menari ber 'props kan pedangg first time ni.pelik sungguh terliuk bengkok tgn aku nk improvised bende alah tu.ke 2 saya belajar macam mana nak communicate dgn orangg yang kita tak kenal tapi mereka2 ini adalah orang kuat dalam bidang koreografi.bukan calang-calang orang we.ke3 aku belajar macam mana nak berhadapan dgn org yang lebih hebat dari kita.lagi saya belajar salam cium tangan orang (orang lebih tua dari kita).mesti orang ingat bila kita ni yang lebih muda dari diorang salam cium tangan."jatuh martabat". dan itu statement sangat tak boleh pakai.pegi M la rasa2 aku nak salam cium tangan orang tu aku cium arr.bukankah kita ini diajar berhadapn dgn orang dgn sifat rendah diri.sunnah rasulullah tu.haishhh.ygke4 aku belajar untuk sampai tepat pada waktunya.okay contoh.tadi aku mcm dah lambat.kelass pukul 8, 7.30 something aku kat dlm train lagi on the way pg kelas kat luar hujan.hujan lebat.even hujan pun aku tahu diorangg still faham aku lambat sebab hujan.tapi aku cuba tak nak buat bende tu sebagai alasan.so mcm tadi aku rushing jalan laju macam babi hutan aku sampai 7.40 aku lega sgt.bolehh je sebenar aku jalan lambat2 tapi aku tak nak sebab ye la dari ketepatan masa orangg dah boleh nilai kita mcm mana komitmen kita.sama ada kita komited atau tidak.kankan


yg ke5 aku belajar ikhtiar untuk mencari tempat atau surau atau masjid untuk solat walaupun time tu tgh busy.tak kisah la even tgh menari pun aku cuba untuk tinggalkan kejap kelas menari dan pergi solat.sebab aku tahu kalau aku tak solat dan aku terus menari aku akan rasa ada je yg tak kene dan hari aku mesti tak lengkap tak tau pesal.pastu aku belajarr untukk cuba lemparrkan senyuman yang MANIS walaupun dekat orang yg kita tak kenal.sebab aku fikir,kita bkerja dgn orang lebih2 lagi dgn orang baru so bg aku mcm senyum tu lah segalanya bagi permulaan kalau kita dah senyum dulu confirm la nak tegur pun tak kekok betul? and lastly,belajar untuk cuba keadaan orangg.tak kisah la dia tgh gembira ker sedih ker.tapi orang ni lain macam skit arr.dia tak ada mood nak sex cam tunjuk puting tunjuk tetek tunjuk bontot apa semua dgn aku so tak pe la.tak kisahh pun.kau mesti mcm serabut ann aku ajakk skype.tapi kau tak ada mood.aku kesian dgn aku sbb aku selalu mnyebok ann.okay disebab kan kau tak ada mood.saya tidak akan kacau anda lagi.ye.so nanti mood awakk sentiasa ada disisi awakk.awak gembira saya pun gembira.

hari seronok belajar.sebab bukan belajar dengan buku.aku dapat belajar dan cuba belajar dgn keadaan dan alam sekeliling,belajar macam mana nak survive dalam dunia baru yang penuh dengan panca roba,malapetaka dan bencana yang bakal aku tempuhi kelakk.salam