itu tandanya sayang


telah ku alami nya,telah ku rasai pahit manisnya dan sekarang ianya hilang sekelip mata.

di sini aku nak bekongsi perasaan bersama korang semua.sebab aku tahu anda yang membaca turut sama merasai apa yang saya rasa sekarang.alhamdulillah aku kembali ke pangkuan keluarga dengan berkeadaan sihat lagi hitam dan botak.selamat sampai kerumah dan melihat wajah2 insan yang tersayang tak lain tak bukan adik adik abah dan ibu.tapi masih ada lagi perasaan yang tak dapat diungkap yang masih terbuku dihati kecil ini.

selepas sahaja turun flight di KLIA aku dapat merasakan sesuatu yang paling berharga dalam hidup aku telah hilang.walaupun masa tu excited nak balik rumah jumpa parent.sampai sekarang rasa rindu kat kawan2 dan warga kpp melekat di hati.sejujur jujurnya aku bagitahu sampai sekarang hati masih gelisah,apa je yang aku buat semua tak kena kerana terkenang kan rakan2 disarawak.aku teramat rindukan suasana kpp.mana tak nya selagi kepala aku botak dan selagi kulit yg gelap ini masih hitam berkilat selagi tu lah aku susah melupakan kpp.kenapa susah sangat utk melupakan terindah di kpp.rasanya begitu



perit dan sakit utk diterima.aku rindu suasana dorm,aku rindu suasana di dewan time kita semua tengah makan.yang paling aku akan rasa sedih bila teringat gelak tawa bersama kompani bravo.itulah yang bermain dalam fikiran aku sepanjang masa.seperti yang korang tahu aku dah pun mulakan kuliah di Akedemi Seni Budaya Kebangsaan.selepas balik kl harti sabtu lepas hari isnin aku terus start kelas.honestly,aku langsung tak da mood aku tak concentrate dalam kelas fikiran aku hanya berfikir tentang KPP.aku cuba utk melupakan tapi memang sukar untuk dipadam.sampai sekarang aku down semua bende aku buat semuanya tak kena.


pahit manis kenangan bersama di kpp memang tak akan aku lupa kan sampai bila.bila dah sampai kl ni.semua environment jadi lain.tiada lagi tidur di atas katil yang bercadarkan kain putih kosong dan beralmari kan baju2 dalam satu locker.bila mandi shower dirumah tak sama dgn shower di dorm.sangat2 terasa kelainannya.dan apa yang membuatkan air mata aku berlinang sewaktu menatap gmbar2 sewaktu di kpp adalah apabila aku teringat wajah orang yang sentiasa bersama aku di kpp,orang yang bergelak ketawa,sedih bersama tak lain tak bukan Shah Nazreen & syafirul afifi.aku teramat rindu kan mereka.aku ingat lagi sebelum tidu aku akan ajak e-in utk makan mee bersama dan selepas makan mee kitorang akan bersembang sampai terlelap mata setiap malam.tapi sekarang tu semau tak ada lagi dan tak akan berlaku lagi dlm hidup aku selepas ini.mungkin memory itu yang membuatkan aku susah utk melupakan mereka.terngiang ngiang ditelinga ku suara mereka.


yang membuatkan lagi aku berasa janggal adalah apabila tidak kedengaran lagi suara cikgu rosli berteriak memanggil kompani bravo.dan yang paling tak akan ku lupakan trademark beliau 'FAHAM TAK NIH?'.aku rindu gelagat ford meniru aksi encik jefry bagi hukuman.tak kan aku lupa kan seumur hidup.shhhh susah btul utk aku melupakannya.hampir 3 bulan di sarawak dah macam2 benda aku belajar dan yang paling effection adalah kmk blja kaka sarawak.sampe knk tok kmk blh gik kaka sarawak rndu bna rasa kat org2 sinun.hari demi hari aku cuba utk tenangkan hati gelisah ini.tapi masih juga tak boleh.kpp bnyak mngjar aku apa erti pengorbanan walaupun dari mulanya aku tak pernah expect yang aku aku akan jadi ketua kompani,aku tak pnah terfikir langsung yg aku akan pgang jawatan yg berat utk meggalas tugas yang besar.tapi aku cuba dan cabar diri aku sbb aku tahu peluang cuma sekali.dengan dorong dan sokongan yang diberikan oleh cikgu rosli dan cikgu spenser.segala penat lelah,akhirnya aku diberikan anugerah ketua platun terbaik,pelatih wira terbaik dan pelatih keseluruhan terbaik.itu semua hasil dari sokongan cikgu2 dan rakan2.tanpa diorang aku tak akan dapat bolot sampai 2 anugerah.tapi yang pasti aku puas dgn apa yg aku dah lakukan di kpp.cuma skrg ni rasa rindu yang susah untuk dihilangkan.

kita anggaplah segala hasil kerja kita penat lelah kita di kpp dijadikan sebagai memory terindah seumur hidup.aku percaya setiap diantara kita ingin kembali di kpp tapi apakan itu semua sudah pun berlalu dan kita perlu meneruskan hidup masing2.jadi kan pllkn sebagai tranformasi utk diri kita menjadi yg lebih baik.cuma yang penting skrg ni adalah eratkanlah hubungan yang kian terjalin ini.jadi kan FB sebagai platform utk kita saling berhubung sebab kita adalah batch terbaik kpp sepanjang lapan siri ini.kepada rakan2 di sarawak jaga diri bnar2 ibuh molah bnda yg bukan2. yang mana nak turun kl kelak lju mdh ngn kmk.klk boleh nemu.i miss you guyss a lot