Terima Kasih


Terima kasih Ibu,Terima kasih Abah
tanpa ibu dan abah adik bukanlah siapa2 hari ini

selama 18 tahun aku hidup banyak yang aku dah lalui bersama mereka and aku percaya korang pun lalui benda yang sama.sampai sekrang aku tak putus bersyukur kepada tuhan kerana aku dianugerahkan ibu dan abah yang cukup cukup faham dengan kieinginan ku.ye lah,sometimes kita sebagai anak memang tak boleh lari dari masalah keluarga,dan menjadi tanggungjawab kita untuk menyelesaikannya.bila aku kenang balik perjalanku selama 18 tahun didunia ni.bnyak dah pencapaian yang dah aku buat.dari aku kecik,aku tak tahu apa2 sampai lah sekarang aku digelar performer.seorang ibu bapa yang faham keinginan anaknya.sanggup keluar duit bila aku minta.padahal hakikatnya anak nya tahu yang si ibu tiada duit.yes aku sedar dan aku perasan benda ni semua.tapi apa yang membuat kan aku terharu melihat ibu aku adalah dia tak pernah jemu dgn karenah anak2nya.ye la,faham2 la kan aku ni cerewet kuat merajuk bagai.perkara yang paling membuatkan aku rasa menitis air mata adalah apabila ibu dan abah aku dpat tahu buat kali pertamanya aku mendapat tiga trofi dan menjadi pelatih keseluruhan terbaik di PLKN.aku dapat rasa kan kebanggaan ibu dan abah yang teraut diwajah mereka.cara abah terus berubah bila aku balik dari plkn,abah layan aku jauh lebih baik berbanding sebelum aku pg plkn.senang cerita semua dah jadi lain lah.

masa aku di kem surat ASWARA sampai ke rumah mengatakan aku lulus audition dan tawaran untuk masuk aswara.ibu terus direct call aku,ibu bagi tahu apa yang berlaku.lepas je aku tahu berita tu hati aku seronok sgt.tapi dalam keseronokan aku tu aku terfikir soal Kos dan pembayaran yuran,sebab time tu aku dah mindset yg abah tak kan bayar pembelanjaan utk ke IPTA tepi sebenarnya aku salah.bila aku balik KL 5 ahari utk menghadirkan diri di orientasi,ibu bagi tahu aku abah dah bayarkan semua kos pembelanjaan keseluruhan untuk tahun pertama diploma semuanya lebih kurang RM2000 aku terperanjat dan aku rasa bersyukur sgt sebab abah tolong bayarkan.aku bingung kenapa abah sanggup bayarkan semuanya sedangkan orang tua kedekut orangnya.jujur aku cakap.tapi ibu bagi tahu aku,yang abah rasa excited nak tolong aku msuk ipta sebab sebelum ni dalam banyak2 adik beradik aku lah org pertama yg smbung belajar di bawah government so abah tak nak merumitkan lagi proses pembelajaran aku kelak so dia tahu tanggungjawab dia sebagai seorang bapa dan kini aku masih berbangga dgn keputusan aku dan bersyukur dengan ketentuan ilahi kerana sekarang aku dah pun berada di Akedemi seni,budaya,warisan & kebangsaan Malaysia sesang dduk dlm perpustakaan aswara dlm bilik komputer tgh blogging. and yess harapan aku sejak dari form4 dah pun tercapai.

tapi dalam aku tgh happy dan excited utk belajar ada juga perkara yang kadang2 buat aku down sbb aku masih rindukan kpp dan aku masih rindukan kawan2 aku di sarawak.i miss you all.